Gazel 335 - در خرابات مغان گر گذر افتد بازم

 G.335/1  در خرابات مغان گر گذر افتد بازم / حاصل خرقه و سجاده روان دربازم

G.335/2  حلقه توبه گر امروز چو زهاد زنم / خازن میكده فردا نكند در بازم

G.335/3  ور چو پروانه دهد دست فراغ بالی / جز بدان عارض شمعی نبود پروازم

G.335/4  صحبت حور نخواهم كه بود عین قصور / با خیال تو اگر با دگری پردازم

G.335/5  سر سودای تو در سینه بماندی پنهان / چشم تردامن اگر فاش نگردی رازم

G.335/6  مرغ سان از قفس خاك هوایی گشتم / به هوایی كه مگر صید كند شهبازم

G.335/7  همچو چنگ ار به كناری ندهی كام دلم / از لب خویش چو نی یك نفسی بنوازم

G.335/8  ماجرای دل خون گشته نگویم با كس / زان كه جز تیغ غمت نیست كسی دمسازم

G.335/9  گر به هر موی سری بر تن حافظ باشد / همچو زلفت همه را در قدمت اندازم


CCCXLIV

Yolum yine muğların meyhanesine düşerse, hırkayla seccadenin parasını hemen şaraba harcedeyim.

Bugün zahitler gibi tövbe kapısının halkasını çalarsam, meyhane hazinedarı yarın bana kapıyı açmaz.

Pervane gibi bir fırsat bulursam, çerağa benzeyen o yanaktan başka bir şeyin etrafında uçup dolaşmam.

Hurilerin sohbetini istemem, çünkü senin hayalini kurmak varken başka bir şeyle mukayyet olursam bu, kusurun ta kendisidir.

Kan kesilmiş gönlümün maceralarını kimseye söylemem. Senin derdinin kılıcından başka hiçbir hemdemim yok.

Gözyaşlarım akmasa, belki aşkının sırrı gönülde gizli kalır, âleme duyulmazdı.

Belki bir doğan beni avlar ümidiyle kuş gibi toprağının kafesinden uçup havalandım.

* Çeng gibi beni kucağına alıp gönlümün muradını vermesen bile, bari bir an olsun ney gibi beni dudağınla okşa!

Hafız'ın teninde her kıl bir baş olsa, zülfün gibi hepsini de ayaklarının altına atardım.


Der harâbât-ı mugân ger guzer ufted bâzem 

Hâsıl-ı hırka vu seccâde revân der-bâzem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder