Gazel 024 - مطلب طاعت و پيمان و صلاح از من مست

G.24/1  مطلب طاعت و پیمان و صلاح از من مست / كه به پیمانه كشی شهره شدم روز الست

G.24/2  من همان دم كه وضو ساختم از چشمه عشق / چارتكبیر زدم یك سره بر هر چه كه هست

G.24/3  می بده تا دهمت آگهی از سر قضا / كه به روی كه شدم عاشق و از بوی كه مست

G.24/4  كمر كوه كم است از كمر مور این جا / ناامید از در رحمت مشو ای باده پرست

G.24/5  به جز آن نرگس مستانه كه چشمش مرساد / زیر این طارم فیروزه كسی خوش ننشست

G.24/6  جان فدای دهنش باد كه در باغ نظر / چمن آرای جهان خوشتر از این غنچه نبست

G.24/7  حافظ از دولت عشق تو سلیمانی شد / یعنی از وصل تواش نیست به جز باد به دست


LXXX

Ben sarhoşum, bu sarhoştan ibadet ve salaha ait ahd ü peyman isteğinde bulunma. Ben, daha Elest gününde sarhoşlukla meşhur oldum.

Aşk çeşmesinden abdest alır almaz, her ne varsa, bütün varlığa dört tekbir getiriverdim!

Şarap sun da seni kaza ve kaderden agâh edeyim. Kimin yüzüne âşık oldum, kimin kokusundan sarhoş... anlatayım.

Ey şaraba tapan, aşk yolunda dağın beli karınca belinden daha ince, daha ehemmiyetsizdir; rahmet kapısından ümit kesme!

Nazar değmesin, o mestane gözden başka hiçbir kimse bu gök kubbenin altında hoş ve rahat değil!

Can, ağzına kurban olsun. Cihan yeşilliğini bezeyen, görünüş bağında bu koncadan daha güzel hiçbir şey yaratmadı.

Hafız, aşk devletiyle bir Süleyman kesildi. Yani sevgili, vuslatına dair elinde ancak bir rüzgâr var!


Metaleb ta'at-u peyman-ı selah ez men-i mest 

Ki be peymane-keşi şohre şudem ruz-ı Elest 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder