Gazel 042 - حال دل با تو گفتنم هوس است

 G.42/1  حال دل با تو گفتنم هوس است / خبر دل شنفتنم هوس است

G.42/2  طمع خام بین كه قصه فاش / از رقیبان نهفتنم هوس است

G.42/3  شب قدری چنین عزیز شریف / با تو تا روز خفتنم هوس است

G.42/4  وه كه دردانه‌ای چنین نازك / در شب تار سفتنم هوس است

G.42/5  ای صبا امشبم مدد فرمای / كه سحرگه شكفتنم هوس است

G.42/6  از برای شرف به نوك مژه / خاك راه تو رفتنم هوس است

G.42/7  همچو حافظ به رغم مدعیان / شعر رندانه گفتنم هوس است


LXIX

Sana gönül ahvalini söylemek hevesindeyim, senden gönül haberini duymak isteğine düştüm.

Ham tamaha bak ki, etrafa yayılmış hikâyeyi rakiplerden gizlemek niyetindeyim.

Böyle bir aziz ve şerefli kadir gecesi, sabaha kadar seninle beraber uyumak istiyorum.

Eyvah, böyle nazik bir inciyi kapkaranlık gecede delmek, böyle bir şiiri gece yarısı söylemek hevesine kapıldım!

Ey sabah rüzgârı, bu gece bana yardım et. Çünkü seher çağı açılmak, neşelenmek niyetindeyim.

Yüceltmek için yolunun toprağını kirpiklerimin ucuyla süpürmek isterim.

İddiaların rağmına Hafız gibi rintçe şiirler söylemek hevesindeyim.


Hal-i dil ba tu guftenem hevesest 

Haber-i dil şunuftemen hevesest

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder