Gazel 090 - ای هدهد صبا به سبا می‌فرستمت

 G.90/1  ای هدهد صبا به سبا می‌فرستمت / بنگر كه از كجا به كجا می‌فرستمت

G.90/2  حیف است طایری چو تو در خاكدان غم / زین جا به آشیان وفا می‌فرستمت

G.90/3  در راه عشق مرحله قرب و بعد نیست / می‌بینمت عیان و دعا می‌فرستمت

G.90/4  هر صبح و شام قافله‌ای از دعای خیر / در صحبت شمال و صبا می‌فرستمت

G.90/5  تا لشكر غمت نكند ملك دل خراب / جان عزیز خود به نوا می‌فرستمت

G.90/6  ای غایب از نظر كه شدی همنشین دل / می‌گویمت دعا و ثنا می‌فرستمت

G.90/7  در روی خود تفرج صنع خدای كن / كآیینۀ خدای نما می‌فرستمت

G.90/8  تا مطربان ز شوق منت آگهی دهند / قول و غزل به ساز و نوا می‌فرستمت

G.90/9  ساقی بیا كه هاتف غیبم به مژده گفت / با درد صبر كن كه دوا می‌فرستمت

G.90/10  حافظ سرود مجلس ما ذكر خیر توست / بشتاب هان كه اسب و قبا می‌فرستمت


LXI

Ey sabah hüthütü, seni Seba'ya gönderiyorum. Bir bak, gör... nereden nereye yolluyorum.

Senin gibi bir kuş tozlu, topraklı gam yurdunda kalırsa yazık. Seni buradan vefa yurduna gönderiyorum.

Aşk yolunda yakınlık, uzaklık konağı yoktur. Seni apaşikâr görmekte, sana dualar, senalar yollamakta;

Her sabah, seher rüzgârıyla, her akşam da şimal rüzgârıyla bir hayır dua kafilesi göndermekteyim.

Gam askeri, gönül yuvasını yakıp yıkmasın diye aziz canımı azık olarak yolluyorum.

* Ey nazardan gaip sevgili, daima gönlümdesin; sana dua etmekte, selamlar yollamaktayım.

* Yüzüne bak da Tanrı sanatını seyret diye Tanrı'yı gösteren kalp aynasını gönderiyorum.

* Çalgıcılar sana iştiyakımı bildirsinler diye şiirler düzüp, gazeller koşup sazla, nağmeyle yolluyorum.

Gel ey saki, gayb hatifi beni müjdeledi de dedi ki: Sabret, sana deva göndermekteyim.

Hafız, meclisimizin nağmesi, seni hayırla anmadan ibarettir. Sen de acele et, gel... sana at ve kaftan yolluyorum.


Ey hudhud-i saba be Seba mifurustemet 

Binger ki ez kuca be kuca mifurustemet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder