Gazel 095 - مدامم مست می‌دارد نسيم جعد گيسويت

 G.95/1  مدامم مست می‌دارد نسیم جعد گیسویت / خرابم می‌كند هر دم فریب چشم جادویت

G.95/2  پس از چندین شكیبایی شبی یا رب توان دیدن / كه شمع دیده افروزیم در محراب ابرویت

G.95/3  سواد لوح بینش را عزیز از بهر آن دارم / كه جان را نسخه‌ای باشد ز لوح خال هندویت

G.95/4  تو گر خواهی كه جاویدان جهان یك سر بیارایی / صبا را گو كه بردارد زمانی برقع از رویت

G.95/5  و گر رسم فنا خواهی كه از عالم براندازی / برافشان تا فروریزد هزاران جان ز هر مویت

G.95/6  من و باد صبا مسكین دو سرگردان بی‌حاصل / من از افسون چشمت مست و او از بوی گیسویت

G.95/7  زهی همت كه حافظ راست از دنیی و از عقبی / نیاید هیچ در چشمش به جز خاك سر كویت


LIX

Kıvırcık saçlarının kokusu, beni daima sarhoş etmekte... Sihirbaz gözünün aldatışı, beni her an harap eylemekte.

Bunca sabrettim, Yarabbi, gözümün şem'ini mihraba benzeyen kaşlarıyla aydınlatmak üzere bir gececik olsun sevgiliyi görebilecek miyim?

Gözbebeğim onun siyah beninden canımda bir muska. Onun için o görüş karaltısını aziz tutuyorum.

Cihanı ebedi bir surette bezemek istersen, seher yeline söyle. Yüzündeki nikabı bir an için kaldırsın.

Âlemden yokluğu kaldırmak dilersen saçlarını dök, silk... Her telinden binlerce can, binlerce ruh dökülsün; âlem ervah âlemi haline dönsün.

Ben ve seher yeli... elinde bir kâr olmayan iki perişanız. Ben, gözünün sihrinden sarhoşum; o, saçlarının kokusundan.

Hafız'daki bu himmet, ne himmettir ki; civarındaki topraktan başka gözünde ne dünya var, ne ahret.


Mudamem mest midared nesim-i c'ad-ı giysuyet 

Harabem mikuned her dem firib-i çeşm-i caduyet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder