Gazel 139 - رو بر رهش نهادم و بر من گذر نکرد

 G.139/1  رو بر رهش نهادم و بر من گذر نكرد / صد لطف چشم داشتم و یك نظر نكرد

G.139/2  سیل سرشك ما ز دلش كین به درنبرد / در سنگ خاره قطره باران اثر نكرد

G.139/3  یا رب تو آن جوان دلاور نگاه دار / كز تیر آه گوشه نشینان حذر نكرد

G.139/4  ماهی و مرغ دوش ز افغان من نخفت / وان شوخ دیده بین كه سر از خواب برنكرد

G.139/5  می‌خواستم كه میرمش اندر قدم چو شمع / او خود گذر به ما چو نسیم سحر نكرد

G.139/6  جانا كدام سنگ‌دل بی‌كفایت است / كو پیش زخم تیغ تو جان را سپر نكرد

G.139/7  كلك زبان بریده حافظ در انجمن / با كس نگفت راز تو تا ترك سر نكرد


CCXI

Yüzümü yoluna koydum da bana uğramadı bile. Yüz türlü lütfunu gözetip durdum da bana bakmadı bile!

Gözyaşı sellerimiz gönlüne yol bulamadı. Yağmur taneleri mermer taşa tesir etmedi gitti.

Yarabbi, o yiğit genci sen koru... halvettekilerin, münzevi âşıkların ah oklarından hiç çekinmiyor.

Dün gece feryadımdan balık da uyuyamadı, kuş da... öyle olduğu halde o şuh göze bak ki, uykudan başını bile kaldırmadı.

Ayağının ucunda mum gibi ölmek istiyorum. Halbuki o seher yeli gibi semtimize bile uğramadı.

Sevgili, senin kılıcına karşı canını siper etmeyen hangi taş yürekli, hangi kabiliyetsizdir?

Hafız'ın dili kesik kalemi, başını terk etmedikçe meclistekilerden kimseye senin sırrını söylemedi!


Ru ber-reheş nihadem-u ber-men guzer nekerd 

Sed lutf-i çeşm daştem-u yek nazar nekerd

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder