Gazel 140 - دلبر برفت و دلشدگان را خبر نکرد

 G.140/1  دلبر برفت و دلشدگان را خبر نكرد / یاد حریف شهر و رفیق سفر نكرد

G.140/2  یا بخت من طریق مروت فروگذاشت / یا او به شاهراه طریقت گذر نكرد

G.140/3  گفتم مگر به گریه دلش مهربان كنم / چون سخت بود در دل سنگش اثر نكرد

G.140/4  شوخی مكن كه مرغ دل بی‌قرار من / سودای دام عاشقی از سر به درنكرد

G.140/5  هر كس كه دید روی تو بوسید چشم من / كاری كه كرد دیده من بی نظر نكرد

G.140/6  من ایستاده تا كنمش جان فدا چو شمع / او خود گذر به ما چو نسیم سحر نكرد


CCXII

Sevgili gitti de âşıklara haber bile vermedi. Ne şehirdeki dostunu andı, ne seferdeki yoldaşını.

Ya benim bahtım dostluk yolunu bıraktı, yahut sevgili bu yola, bu yordama uğramadı gitti.

Dedim ki; ağlamakla gönlünü yumuşatır, onu merhamete getiririm... Ne gezer? Yağmur damlalarının kara taşa tesir etmediği gibi, ağlayışım o taş yüreğe eser bile etmedi.

Latifeyi bırak. Kararsız gönül kuşu, âşıklık tuzağını bir türlü terk etmedi vesselam.

Yüzünü kim gördüyse geldi, gözlerimi öptü. Gözüm, yaptığı işi basiretsiz yapmaz ki.

Ben mum gibi canımı da feda etmeye kalktım da o seher yeli gibi bile olsun... bize uğramadı!


Dilber bireft-u dil-şudegan-ra haber nekerd 

Yad-ı harif-i şehr-u refik-i sefer nekerd

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder