Gazel 189 - طاير دولت اگر باز گذاری بکند

 G.189/1  طایر دولت اگر باز گذاری بكند / یار بازآید و با وصل قراری بكند

G.189/2  دیده را دستگه در و گهر گر چه نماند / بخورد خونی و تدبیر نثاری بكند

G.189/3  دوش گفتم بكند لعل لبش چاره من / هاتف غیب ندا داد كه آری بكند

G.189/4  كس نیارد بر او دم زند از قصه ما / مگرش باد صبا گوش گذاری بكند

G.189/5  داده‌ام باز نظر را به تذروی پرواز / بازخواند مگرش نقش و شكاری بكند

G.189/6  شهر خالیست ز عشاق بود كز طرفی / مردی از خویش برون آید و كاری بكند

G.189/7  كو كریمی كه ز بزم طربش غمزده‌ای / جرعه‌ای دركشد و دفع خماری بكند

G.189/8  یا وفا یا خبر وصل تو یا مرگ رقیب / بود آیا كه فلك زین دو سه كاری بكند

G.189/9  حافظا گر نروی از در او هم روزی / گذری بر سرت از گوشه كناری بكند


CCXVI

Devlet kuşu yine gelir, yine başımıza konarsa; sevgili geri gelir, bizimle hemdem olur, vuslatına erişiriz.

Gözde onun kudumuna saçacak inci ve mücevher kalmadı, ama kanlar yutar da yine mücevherler saçmaya çalışır!

Dün gece dedim ki: Lal dudağı acaba bana bir çare bulur mu ki? Gayb hatifi seslendi: Evet bulur!

Kimse ona derdinizden bahsedemez. Meğerki sabah rüzgârı geçerken kulağına fısıldasın.

Alıcı bir doğan olan bakışımı bir sülün sevgiliye uçurdum. Belki bahtım yardım eder de onu geriye çağırır... belki o da sülünü avlar, bana getirir!

Şehir âşıklardan hali, belki bir yandan birisi çıkar da bir iş görür.

Nerde bu kerem sahibi ki, bir dertli onun neşe meclisinden bir yudumcuk şarap içerek sersemliğini gidersin?

Ya sevgili vefakârlıkta bulunsun, ya vuslat haberi gelsin, yahut da rakibin ölümünü duyayım. Acaba felek bu iki üç işten birisini yapar mı?

Hafız, onun kapısından ayrılmazsan elbette bir gün bir köşeden zuhur eder.


Tayir-i devlet eger baz guzari bikuned 

Yar baz amed u ba vasl karari bikuned

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder