Gazel 192 - سرو چمان من چرا ميل چمن نمی‌کند

 G.192/1  سرو چمان من چرا میل چمن نمی‌كند / همدم گل نمی‌شود یاد سمن نمی‌كند

G.192/2  دی گله‌ای ز طره‌اش كردم و از سر فسوس / گفت كه این سیاه كج گوش به من نمی‌كند

G.192/3  تا دل هرزه گرد من رفت به چین زلف او / زان سفر دراز خود عزم وطن نمی‌كند

G.192/4  پیش كمان ابرویش لابه همی‌كنم ولی / گوش كشیده است از آن گوش به من نمی‌كند

G.192/5  با همه عطف (عطر) دامنت آیدم از صبا عجب / كز گذر تو خاك را مشك ختن نمی‌كند

G.192/6  چون ز نسیم می‌شود زلف بنفشه پرشكن / وه كه دلم چه یاد از آن عهدشكن نمی‌كند

G.192/7  دل به امید روی او همدم جان نمی‌شود / جان به هوای كوی او خدمت تن نمی‌كند

G.192/8  ساقی سیم ساق من گر همه درد می‌دهد / كیست كه تن چو جام می جمله دهن نمی‌كند

G.192/9  دستخوش جفا مكن آب رخم كه فیض ابر / بی مدد سرشك من در عدن نمی‌كند

G.192/10  كشته غمزه تو شد حافظ ناشنیده پند / تیغ سزاست هر كه را درد سخن نمی‌كند


CXXIX

Benim salına salına gezip yürüyen selvi boylum, niçin çayırlığa, çimenliğe gelmez? Neden gülle hemdem olmaz, yasemini hatırlamaz, anmaz?

* Dün turralarından şikâyet ettim, acıklandım da dedi ki: Bu kara kul, bana kulak vermiyor ki!

Abes yere gezip tozan gönlüm, onun zülfündeki büklümlere gitti gideli o uzun yolculuğundan geri dönmeye hiç niyet etmiyor, vatanına dönmeye hiç niyeti yok!

Keman kaşlarına karşı ne oyunlar, ne şuhluklar yapıyorum. Fakat kulağı burulmuş bir kere... bana kulak bile verdiği yok!

Eteğinde bunca güzel kokular olduğu halde şaşıyorum, sana uğrayıp geçen seher yeli, neden toprağı Huten miski haline getirmiyor?

Menekşelerin zülfü, rüzgârların tesiriyle kıvrım kıvrım olur, menekşeler açılır bahar gelirken, ne yazık... gönlüm, o ahdinden dönen sevgiliyi anmıyor bile!

* Gönül, onun yüzünü görürüm ümidiyle cana hemdem olmamakta... can, onun civarına varırım diye tene hizmet etmemekte. 

Gümüş baldırlı sakim, hep tortulu şarap verse de şarap kadehi gibi bütün vücudunu ağız haline getirmeyen, o tortulu şarabı istemeyen kim var?

Öğüt kabul etmeyen Hafız, senin gamzenin şehidi oldu. Söz dinlemeyen, kılıcı hak eder.

* Yüzsuyumu hor görme... bulutun feyzi, benim gözyaşlarım olmadıkça Aden incisini meydana getiremez.


Serv-i çeman-i men çira meyl-i çemen nemikuned

Hemdem-i gül nemişeved yâd-ı semen nemikuned

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder