Gazel 198 - گفتم کی ام دهان و لبت کامران کنند

 G.198/1  گفتم كی ام دهان و لبت كامران كنند / گفتا به چشم هر چه تو گویی چنان كنند

G.198/2  گفتم خراج مصر طلب می‌كند لبت / گفتا در این معامله كمتر زیان كنند

G.198/3  گفتم به نقطه دهنت خود كه برد راه / گفت این حكایتیست كه با نكته دان كنند

G.198/4  گفتم صنم پرست مشو با صمد نشین / گفتا به كوی عشق هم این و هم آن كنند

G.198/5  گفتم هوای میكده غم می‌برد ز دل / گفتا خوش آن كسان كه دلی شادمان كنند

G.198/6  گفتم شراب و خرقه نه آیین مذهب است / گفت این عمل به مذهب پیر مغان كنند

G.198/7  گفتم ز لعل نوش لبان پیر را چه سود / گفتا به بوسه شكرینش جوان كنند

G.198/8  گفتم كه خواجه كی به سر حجله می‌رود / گفت آن زمان كه مشتری و مه قران كنند

G.198/9  گفتم دعای دولت او ورد حافظ است / گفت این دعا ملایك هفت آسمان كنند


CCXVIII*

Sevgiliye dedim ki: Ağzın, dudağın beni ne vakit muradıma nail edecek. Dedi ki: Baş üstüne... sen ne dersen öyle olsun.

Dedim ki: Dudağın Mısır haracını istemekte. Dedi ki: Bu alışverişte bulunanlar, ziyan etmezler.

Dedim ki: Ağzın bir noktadan ibaret, bu noktanın sırrını kim bildi? Dedi ki: Bu öyle bir hikâye ki, ancak nükte bilenlerle konuşulabilir.

Dedim ki: Puta tapma, Tanrı'yla düş kalk. Dedi ki: Aşk yurdunda bunu da yaparlar, onu da.

Dedim ki: Meyhane sevdası gönülden gamı da giderir, gussayı da. Dedi ki: Bu gönül yapanlara ne mutlu.

Dedim ki: Şarap içmek ve hırka giymek birbirine zıt. Sofilik yolunda şarap içilmez. Dedi ki: Bunu pir-i muganın mezhebinde hoş görürler.

Dedim ki: Tatlı dudaklı dilberlerin lal dudaklarından yaşlı kişiye ne fayda! Dedi ki: Şeker gibi bir öpücük verirlerse, adamı gençleştirirler.

Dedim ki: Hâce ne vakit gerdeğe girecek? Dedi ki: Müşteri ile ay kıran edince.

Dedim ki: Senin devletine dua etmek Hafız'ın virdi. Dedi ki: Bu duayı yedi kat gökteki melekler de edip dururlar!


Guftem kiyem dehan u lebet kamran kuned 

Gufta be-çeşm her çi tu guyi çunan kuned

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder