Gazel 265 - برنيامد از تمنای لبت کامم هنوز

 G.265/1  برنیامد از تمنای لبت كامم هنوز / بر امید جام لعلت دردی آشامم هنوز

G.265/2  روز اول رفت دینم در سر زلفین تو / تا چه خواهد شد در این سودا سرانجامم هنوز

G.265/3  ساقیا یك جرعه‌ای زان آب آتشگون كه من / در میان پختگان عشق او خامم هنوز

G.265/4  از خطا گفتم شبی زلف تو را مشك ختن / می‌زند هر لحظه تیغی مو بر اندامم هنوز

G.265/5  پرتو روی تو تا در خلوتم دید آفتاب / می‌رود چون سایه هر دم بر در و بامم هنوز

G.265/6  نام من رفته‌ست روزی بر لب جانان به سهو / اهل دل را بوی جان می‌آید از نامم هنوز

G.265/7  در ازل داده‌ست ما را ساقی لعل لبت / جرعه جامی كه من مدهوش آن جامم هنوز

G.265/8  ای كه گفتی جان بده تا باشدت آرام جان / جان به غم‌هایش سپردم نیست آرامم هنوز

G.265/9  در قلم آورد حافظ قصه لعل لبش / آب حیوان می‌رود هر دم ز اقلامم هنوز


CCLX

Dudağını isteyip durmaktayım, fakat henüz muradıma erişmedim. Lal dudaklarının kadehinden içerim ümidiyle hâlâ şarap içip duruyorum.

Daha ilk günü saçlarının aşkıyla dinim elden gitti. Bu sevda ile sonum neye varacak? Bilmem!

* Saki o ateş renkli sudan bir yudum sun. Çünkü aşkıyla pişmiş erler arasında ben henüz hamım...

Bir gece yanıldım da zülfüne Huten miski dedim. O vakitten beri her an vücudumdaki kıllar, bana ayrı ayrı kılıç vurmada.

Bir gün sevgili nasılsa yanılmış da adımı anmış. O günden beri adımdan gönül ehlince can kokusu geliyor.

Güneş, halvetimde senin yüzünün ziyasını göreli gölge gibi kapıma, damıma vurup durmada.

Lal dudaklarının sakisi, ezel günü bana öyle bir yudum şarap sundu ki; hâlâ o kadehin sarhoşuyum, ayılamadım gitti.

Ey bana, canını ver de rahatla diyen, canımı sevgilinin dertlerine verdim, ama hâlâ huzurum, rahatım yok!

Hafız, lal dudaklarının hikâyesini kaleme alalı her an kaleminden abıhayat akmada!


Ber-neyamed ez-temenna-yı lebet kamem henuz 

Ber umid-i cam-ı la'let durdi aşamem henuz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder