Gazel 294 - در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع

 G.294/1  در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع / شب نشین كوی سربازان و رندانم چو شمع

G.294/2  روز و شب خوابم نمی‌آید به چشم غم پرست / بس كه در بیماری هجر تو گریانم چو شمع

G.294/3  رشته صبرم به مقراض غمت ببریده شد / همچنان در آتش مهر تو سوزانم چو شمع

G.294/4  گر كمیت اشك گلگونم نبودی گرم رو / كی شدی روشن به گیتی راز پنهانم چو شمع

G.294/5  در میان آب و آتش همچنان سرگرم توست / این دل زار نزار اشك بارانم چو شمع

G.294/6  در شب هجران مرا پروانه وصلی فرست / ور نه از دردت جهانی را بسوزانم چو شمع

G.294/7  بی جمال عالم آرای تو روزم چون شب است / با كمال عشق تو در عین نقصانم چو شمع

G.294/8  كوه صبرم نرم شد چون موم در دست غمت / تا در آب و آتش عشقت گدازانم چو شمع

G.294/9  همچو صبحم یك نفس باقیست با دیدار تو / چهره بنما دلبرا تا جان برافشانم چو شمع

G.294/10  سرفرازم كن شبی از وصل خود ای نازنین / تا منور گردد از دیدارت ایوانم چو شمع

G.294/11  آتش مهر تو را حافظ عجب در سر گرفت / آتش دل كی به آب دیده بنشانم چو شمع


CCXCVI

Aşkında vefakârlık göstermede mum gibi güzeller içinde meşhurum. Mum gibi aşk yolunda canıyla, başıyla oynayanların ve rintlerin mahallinde gecelemekteyim. 

*Aydınlığının ateşinde mum gibi ağlayıp duruyorum. Bu yüzden gama tapan gözüme ne gece uyku giriyor, ne gündüz! 

Aşkının suyu ve ateşi arasında mum gibi erimeye başlayalı dağa benzeyen sabrım, derdinin eline düştü de mum gibi yumuşadı.

Sabır ipliğim gam makasınla kesildi, öyleyken yine aşk ateşinin içinde mum gibi gülüp durmaktayım.

Kızıl gözyaşları atım bu kadar hızlı koşmasaydı gizli sırrım, âleme mum gibi apaydın yayılır mıydı?

Mum gibi gözyaşı yağmurları yağdıran bu zayıf ve perişan gönlüm, su ile ateş arasında yine senin hararetli bir âşıkındır.

Âlemi bezeyen yüzün olmadıkça gündüzüm gece gibidir. Aşkım kemalde olduğu halde, yine mum gibi noksanın tam içindeyim. Günden güne eriyip gidiyorum!

Ey nazenin sevgili, bir gece vaslında beni devlete ulaştır da yurdum cemalinle mum gibi aydınlansın.

Sabah çağına erişmiş mum gibi senin vuslatına ermek ümidiyle yandım, yakıldım. Bir nefeslik ömrüm kaldı. Sevgili, yüzünü göster de canımı mum gibi feda edeyim.

Ayrılık gecesi, bana bir vuslat habercisi yolla. Yoksa derdinden mum gibi bütün âlemi yakar, yandırırım.

Hafız, senin sevgi ateşini öyle bir başına aldı ki... gönül ateşini gözyaşlarımla mum gibi söndürmeme imkân mı var?


Der vefa-yı 'ışk-ı tu meşhur-ı hubanem çu şem' 

Şeb-nişin-i kuy-ı ser-bazan u rindanem çu şem'

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder