Gazel 298 - مقام امن و می بی‌غش و رفيق شفيق

 G.298/1  مقام امن و می بی‌غش و رفیق شفیق / گرت مدام میسر شود زهی توفیق

G.298/2  جهان و كار جهان جمله هیچ بر هیچ است / هزار بار من این نكته كرده‌ام تحقیق

G.298/3  دریغ و درد كه تا این زمان ندانستم / كه كیمیای سعادت رفیق بود رفیق

G.298/4  به مامنی رو و فرصت شمر غنیمت وقت / كه در كمینگه عمرند قاطعان طریق

G.298/5  بیا كه توبه ز لعل نگار و خنده جام / حكایتیست كه عقلش نمی‌كند تصدیق

G.298/6  اگر چه موی میانت به چون منی نرسد / خوش است خاطرم از فكر این خیال دقیق

G.298/7  حلاوتی كه تو را در چه زنخدان است / به كنه آن نرسد صد هزار فكر عمیق

G.298/8  اگر به رنگ عقیقی شد اشك من چه عجب / كه مهر خاتم لعل تو هست همچو عقیق

G.298/9  به خنده گفت كه حافظ غلام طبع توام / ببین كه تا به چه حدم همی‌كند تحمیق


CCCI

Emin bir yer, tortusuz şarap, esirgeyici bir dost. Eğer bunlar daima ve kolayca eline geçerse; ne mutlu sana, talihlisin!

Ben bu ince şeyi binlerce defa tahkik ettim: Cihan da hiç ender hiç, cihanın işleri de!

Eyvah, yazıklar olsun ki, bu zamana kadar bilmiyordum. Meğer saadet kimyası yoldaşmış.

Emin bir yere var da fırsatı ganimet say. Çünkü yol kesiciler, ömür pususunda bekliyorlar.

Gel... sevgilinin dudağıyla kadehin gülümsemesine tövbe etmek, öyle bir hikâye ki, akıl bir türlü tasdik etmiyor

Kıl gibi ince belin benim gibi birisinin eline düşmez. Düşmez ama, yine ben bu ince hayali kurmaktan hoşlanıyorum!

Çene çukurunda öyle bir alım var ki, yüz binlerce derin düşünce onun künhüne erişemez.

Gözyaşım akik rengine boyansa, şaşılacak şey mi? Gözümdeki mühür de akiğe benziyor.

Güldü de dedi ki: Hafız, senin şairane tabiatına kulum ben. Bir bak, beni ne derece yedek aptal saymada!


Makam-ı emn u mey-i bi gaş u refik-ı şefik 

Geret mudam müyesser şeved zihi tevfik

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder