Gazel 311 - عاشق روی جوانی خوش نوخاسته‌ام

G.311/1  عاشق روی جوانی خوش نوخاسته‌ام / وز خدا دولت این غم به دعا خواسته‌ام

G.311/2  عاشق و رند و نظربازم و می‌گویم فاش / تا بدانی كه به چندین هنر آراسته‌ام

G.311/3  شرمم از خرقه آلوده خود می‌آید / كه بر او وصله به صد شعبده پیراسته‌ام

G.311/4  خوش بسوز از غمش ای شمع كه اینك من نیز / هم بدین كار كمربسته و برخاسته‌ام

G.311/5  با چنین حیرتم از دست بشد صرفه كار / در غم افزوده‌ام آنچ از دل و جان كاسته‌ام

G.311/6  همچو حافظ به خرابات روم جامه قبا / بو كه در بر كشد آن دلبر نوخاسته‌ام


CCCLVIII

Yeni yetişmiş bir gencin yüzüne âşıkım, bu derdin devletini Tanrı'dan dualar ederek diledim. 

Âşıkım, rindim, güzellere bakmaktayım... bak, ne kadar hünerlerle bezenmişim; bilesin diye apaçık söylüyorum.

Şaraba bulanmış hırkamdan utanıyorum. O hırkayı yüz türlü oyunla, dervişler gibi tarikat çeyizleriyle, yamalarla süslemişim!

Ey mum, sevgilinin derdiyle güzelce yan yakıl; hemen şimdi ben de geliyorum, kemerimi bu iş için kuşandım!

Öyle bir hayranım ki; elimde ne iş kaldı, ne güç! Fakat gönlümde, canımda ne varsa eksilttikçe, derdimi ve mihnetimi çoğalttım ya!

Hafız gibi elbisemin yakasını, göğsünü yırtar, meyhaneye öyle giderim; belki o yeni yetişmiş sevgili beni sarar, koçar.


'Aşık-ı ruy-ı cuvanı hoş-i nev-hasteem 

Vez Huda devlet-i in gam be du'a hasteem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder