Gazel 313 - بازآی ساقيا که هواخواه خدمتم

G.313/1  بازآی ساقیا كه هواخواه خدمتم / مشتاق بندگی و دعاگوی دولتم

G.313/2  زان جا كه فیض جام سعادت فروغ توست / بیرون شدی نمای ز ظلمات حیرتم

G.313/3  هر چند غرق بحر گناهم ز صد جهت / تا آشنای عشق شدم ز اهل رحمتم

G.313/4  عیبم مكن به رندی و بدنامی ای حكیم / كاین بود سرنوشت ز دیوان قسمتم

G.313/5  می خور كه عاشقی نه به كسب است و اختیار / این موهبت رسید ز میراث فطرتم

G.313/6  من كز وطن سفر نگزیدم به عمر خویش / در عشق دیدن تو هواخواه غربتم

G.313/7  دریا و كوه در ره و من خسته و ضعیف / ای خضر پی خجسته مدد كن به همتم

G.313/8  دورم به صورت از در دولتسرای تو / لیكن به جان و دل ز مقیمان حضرتم

G.313/9  حافظ به پیش چشم تو خواهد سپرد جان / در این خیالم ار بدهد عمر مهلتم


CCCXLIII

Saki, gel yine... huzuruna erişmek istiyorum. Kulluğuna müştakım, devletine duacıyım.

Ziyasında kutluluklar olan kadehinin feyziyle bana şu şaşkınlık zulmetinden çıkacak yolu göster.

Günah denizine batmışım, ama aşk yüzgeci olalı, aşkla bilişeli merhamete erişenlerdenim ben.

Hâkim, bu rinttir, adı kötüye çıkmıştır diye beni ayıplama. Kısmet dîvânında alnıma bu yazılmıştı, ne yapayım ben?

Şarap iç, âşıklık çalışmakla, istemekle kazanılmaz. Bu ihsan bana yaratılıştan miras.

Vatanımdan ömrümde çıkmamış, gurbete gitmemiş olduğum halde, seni görmek sevdasıyla gurbete niyetlendim.

Yolda deniz var, dağ var... bense hem hastayım, hem zayıf. Ey kademi kutlu Hızır, sen himmet et, sen yardımıma eriş!

Zahiren senin devlet kapından uzağım, ama canla, gönülle daima orada oturanlardanım.

Hafız, senin huzurunda can verecek. Ecel mühlet verirse, işte bu hayali kuruyorum.


Baz ay sakiya ki heva-hah-ı devletem 

Muştak-ı bendegi vu du'a-guy-i devletem

1 yorum:

  1. GÜNAH DENİZİNE BATMIŞIM AMA AŞK YÜZGECİ OLALI, AŞKLA BİLİŞELİ MERHAMETE ERİŞENLERDENİM BEN.

    343.
    Sâki, gel yine., huzuruna erişmek istiyorum. Kulluğuna müştakım, devletine duacıyım.
    Ziyasında kutluluklar olan kadehinin feyziyle bana şu şaşkınlık zulmetinden çıkacak yolu göster.
    Günah denizine batmışım ama aşk yüzgeci olalı, aşkla bilişeli merhamete erişenlerdenim ben.
    Hakim, bu rinttir, adı kötüye çıkmıştır diye beni ayıplama. Kısmet divanında alnıma bu yazılmıştı, ne yapayım ben?
    Şarap iç, âşıklık, çalışmakla, istemekle kazanılmaz. Bu ihsan, bana yaratılıştan miras.
    Vatanımdan ömrümde çıkmamış, gurbete gitmemiş olduğum halde seni görmek sevdasıyle gurbete niyetlendim.
    Yolda deniz var, dağ var., bense hem hastayım, hem zayıf. Ey kademi kutlu Hızır, sen himmet et, sen yardımıma eriş!
    Zahiren senin devlet kapından uzağım ama canla, gönülle daima orada oturanlardanım.
    Hâfız, senin huzurunda can verecek. Ecel mühlet verirse işte bu hayali kuruyorum.
    Bâz ây sâkiyâ ki hevâ hâhı hıdmetem
    Muştâkı bendegi vu du'â guyi dovletem
    313‏

    بازآی ساقيا که هواخواه خدمتم
    مشتاق بندگی و دعاگوی دولتم

    زان جا که فيض جام سعادت فروغ توست
    بيرون شدی نمای ز ظلمات حيرتم

    هر چند غرق بحر گناهم ز صد جهت
    تا آشنای عشق شدم ز اهل رحمتم

    عيبم مکن به رندی و بدنامی ای حکيم
    کاين بود سرنوشت ز ديوان قسمتم

    می خور که عاشقی نه به کسب است و اختيار
    اين موهبت رسيد ز ميراث فطرتم

    من کز وطن سفر نگزيدم به عمر خويش
    در عشق ديدن تو هواخواه غربتم

    دريا و کوه در ره و من خسته و ضعيف
    ای خضر پی خجسته مدد کن به همتم

    دورم به صورت از در دولتسرای تو
    ليکن به جان و دل ز مقيمان حضرتم

    حافظ به پيش چشم تو خواهد سپرد جان
    در اين خيالم ار بدهد عمر مهلتم

    YanıtlaSil