Gazel 315 - به غير از آن که بشد دين و دانش از دستم

 G.315/1  به غیر از آن كه بشد دین و دانش از دستم / بیا بگو كه ز عشقت چه طرف بربستم

G.315/2  اگر چه خرمن عمرم غم تو داد به باد / به خاك پای عزیزت كه عهد نشكستم

G.315/3  چو ذره گر چه حقیرم ببین به دولت عشق / كه در هوای رخت چون به مهر پیوستم

G.315/4  بیار باده كه عمریست تا من از سر امن / به كنج عافیت از بهر عیش ننشستم

G.315/5  اگر ز مردم هشیاری ای نصیحتگو / سخن به خاك میفكن چرا كه من مستم

G.315/6  چگونه سر ز خجالت برآورم بر دوست / كه خدمتی به سزا برنیامد از دستم

G.315/7  بسوخت حافظ و آن یار دلنواز نگفت / كه مرهمی بفرستم كه خاطرش خستم


CCCXXIV

Dinim, bilgim tamamıyla elimden gitmeden gel de söyle: Aşkından ne fayda gördüm ki?

Derdin ömrümün harmanını yele verdi, ama aziz ayağının toprağına ant olsun ki, ahdimi bozmadım.

Zerre gibi hor hakirim, ama bir bak, aşk devletiyle senin yüzünün havasına düşerek nasıl da ta güneşe kadar yükseldim, ta güneşe ulaştım!

Şarap sun... bir ömürdür, huzur ve istirahatla afiyet bucağında bir işret etmedim gitti. 

Ey öğütçü, akıllı adamlardansan sözünü toprağa salma, beyhude yere öğüt verme; çünkü ben sarhoşum, kulağıma öğüt girmez!

Sevgilinin huzurunda utangaçlığımdan nasıl başımı kaldırayım? Elimden ona layık bir hizmet gelmedi ki!

Hafız yanıp yakıldı da o gönüller okşayan sevgili, hatırını kırdım, bari bir merhem olsun yollayayım, demedi!


Be-gayr ezan ki bişud din u daniş ez-destem 

Biya bigu ki zi-'ışket çi tarf ber-bestem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder