Gazel 316 - زلف بر باد مده تا ندهی بر بادم

G.316/1  زلف بر باد مده تا ندهی بر بادم / ناز بنیاد مكن تا نكنی بنیادم
G.316/2  می مخور با همه كس تا نخورم خون جگر / سر مكش تا نكشد سر به فلك فریادم
G.316/3  زلف را حلقه مكن تا نكنی در بندم / طره را تاب مده تا ندهی بر بادم
G.316/4  یار بیگانه مشو تا نبری از خویشم / غم اغیار مخور تا نكنی ناشادم
G.316/5  رخ برافروز كه فارغ كنی از برگ گلم / قد برافراز كه از سرو كنی آزادم
G.316/6  شمع هر جمع مشو ور نه بسوزی ما را / یاد هر قوم مكن تا نروی از یادم
G.316/7  شهره شهر مشو تا ننهم سر در كوه / شور شیرین منما تا نكنی فرهادم
G.316/8  رحم كن بر من مسكین و به فریادم رس / تا به خاك در آصف نرسد فریادم
G.316/9  حافظ از جور تو حاشا كه بگرداند روی / من از آن روز كه دربند توام آزادم

CCCLIX
Saçlarını rüzgârın eline verip dağıtma da beni havalandırma, perişan etme. Naza başlama da varlığımı kökünden sökme!
Yanağını yalımlandır da beni gülden vazgeçir; boyunu yükselt de selviyi seyretme kaydından geceyim!
Şehirde meşhur olma da beni deli divane edip dağlara düşürme; Şirin işvelerini gösterme de beni Ferhat etme.
Başkalarıyla şarap içme de ciğer kanımı içmeyeyim. Benden baş çekip çekinme de feryadımı göklere yükseltme.
Saçlarını halka halka dökme de beni bağlara, kayıtlara sokma. Yüzünü o kadar güzelleştirme de beni berbat etme!
* Yabancı bir dost gibi durma da beni kendimden geçirme. Ağyarın gamını yeme de neşemi bozma.
Melek gibi dolaşma da Hafız'ı öldürme. Ram ol da kutlu talih bana yardım etsin.

Zulf ber bad medih ta nedehi ber badem 
Naz bunyad mekun ta nekeni bunyadem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder