Gazel 319 - سال‌ها پيروی مذهب رندان کردم

 G.319/1  سال‌ها پیروی مذهب رندان كردم / تا به فتوی خرد حرص به زندان كردم

G.319/2  من به سرمنزل عنقا نه به خود بردم راه / قطع این مرحله با مرغ سلیمان كردم

G.319/3  سایه‌ای بر دل ریشم فكن ای گنج روان / كه من این خانه به سودای تو ویران كردم

G.319/4  توبه كردم كه نبوسم لب ساقی و كنون / می‌گزم لب كه چرا گوش به نادان كردم

G.319/5  در خلاف آمد عادت بطلب كام كه من / كسب جمعیت از آن زلف پریشان كردم

G.319/6  نقش مستوری و مستی نه به دست من و توست / آن چه سلطان ازل گفت بكن آن كردم

G.319/7  دارم از لطف ازل جنت فردوس طمع / گر چه دربانی میخانه فراوان كردم

G.319/8  این كه پیرانه سرم صحبت یوسف بنواخت / اجر صبریست كه در كلبه احزان كردم

G.319/9  صبح خیزی و سلامت طلبی چون حافظ / هر چه كردم همه از دولت قرآن كردم

G.319/10  گر به دیوان غزل صدرنشینم چه عجب / سال‌ها بندگی صاحب دیوان كردم


CCCXXXV

Yıllardır aklın fetvasıyla ihtirası zindana kapatmak için rintlerin gittikleri yola gittim, onların izlerini izledim.

Ben Anka'nın konağına varmak için kendi kendime yola girmedim ki. Bu konakları Süleyman'ın kuşuyla geçtim.

Neye alıştınsa onları terk et, onlara aykırı olan şeylere yapış da muradına er. Çünkü ben bu cemiyete, o dağınık saçlara uydum da eriştim.

Sakinin dudağını öpmeye tövbe ettim. Fakat şimdi neden bilmezlere kulak astım diye dudağımı dişleyip durmaktayım.

Takva ve sarhoşluk ne benim elimdedir, ne senin elinde! Ezel sultanı, neyi yap dediyse yaptım!

Bir hayli müddet meyhane kapıcılığında bulundum, ama yine Tanrı lütfundan ümidimi kesmemekte, yine Firdevs cennetine tamah etmekteyim.

Kocalmış olduğum halde Yusuf, sohbetiyle bu ak saçlı başımı okşamakta, beni ağırlamakta. Bu devlet, Kulbe-i ahzandaki sabrımın ecri.

Kuran'ın devleti sayesinde nail olduğum nimete felek mihrabında hiçbir Hafız nail olmamıştır.

Gazel dîvânının başköşesinde otursam, şaşılacak ne var ki? Yıllardır Sahib-i dîvânın kulluğunda bulundum.


Salha peyrevi-i mezheb-i rindan kerdem 

Ta be fetvi-i hired hırs be zindan kerdem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder