Gazel 320 - ديشب به سيل اشک ره خواب می‌زدم

 G.320/1  دیشب به سیل اشك ره خواب می‌زدم / نقشی به یاد خط تو بر آب می‌زدم

G.320/2  ابروی یار در نظر و خرقه سوخته / جامی به یاد گوشه محراب می‌زدم

G.320/3  هر مرغ فكر كز سر شاخ سخن بجست / بازش ز طره تو به مضراب می‌زدم

G.320/4  روی نگار در نظرم جلوه می‌نمود / وز دور بوسه بر رخ مهتاب می‌زدم

G.320/5  چشمم به روی ساقی و گوشم به قول چنگ / فالی به چشم و گوش در این باب می‌زدم

G.320/6  نقش خیال روی تو تا وقت صبحدم / بر كارگاه دیده بی‌خواب می‌زدم

G.320/7  ساقی به صوت این غزلم كاسه می‌گرفت / می‌گفتم این سرود و می ناب می‌زدم

G.320/8  خوش بود وقت حافظ و فال مراد و كام / بر نام عمر و دولت احباب می‌زدم


CCCLVI

Dün gece uyku yolunu gözyaşı selleriyle keserdim; yüzünü gözünü, kaşını saçını anarak su üstüne bir resimdir yapardım.

Sevgilinin kaşları gözümün önündeydi. Ben de hırkamı yakarak mihrap köşesini anıp şarap içiyordum.

Gözümün önünde sevgilinin yüzü cilve etmekteydi... ben de adeta uzaktan mehtabı öpüyordum.

Gözüm sakinin yüzündeydi, kulağım çengin sözünde. Bu bakış, bu dinleyiş için gözümle, kulağımla tefe'ül etmekteydim.

Sabah çağına kadar uykusuz gözlerimde yüzünün hayali vardı.

Şiir dalından uçup bir yere gitmiş, konmuş olan düşünce kuşlarını senin saçlarından yapılma mızrapla harekete getirir, tekrar havalandırırdım.

Saki bu gazelimi okur, bana kadeh sunardı. Ben de bu teraneyle şarap içerdim.

Hafız'ın hali hoştu, iyi bir bahtla dostların ömrü, dostların devleti için hayırlar yorar, hayırlar dilerdi.


Di şeb be-seyl-i eşk reh-i hab mizedem 

Nakşi be-yad-ı hatt-ı tu ber-ab mizdem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder