Gazel 321 - هر چند پير و خسته دل و ناتوان شدم

 G.321/1  هر چند پیر و خسته دل و ناتوان شدم / هر گه كه یاد روی تو كردم جوان شدم

G.321/2  شكر خدا كه هر چه طلب كردم از خدا / بر منتهای همت خود كامران شدم

G.321/3  ای گلبن جوان بر دولت بخور كه من / در سایه تو بلبل باغ جهان شدم

G.321/4  اول ز تحت و فوق وجودم خبر نبود / در مكتب غم تو چنین نكته دان شدم

G.321/5  قسمت حوالتم به خرابات می‌كند / هر چند كاین چنین شدم و آن چنان شدم

G.321/6  آن روز بر دلم در معنی گشوده شد / كز ساكنان درگه پیر مغان شدم

G.321/7  در شاهراه دولت سرمد به تخت بخت / با جام می به كام دل دوستان شدم

G.321/8  از آن زمان كه فتنه چشمت به من رسید / ایمن ز شر فتنه آخرزمان شدم

G.321/9  من پیر سال و ماه نیم یار بی‌وفاست / بر من چو عمر می‌گذرد پیر از آن شدم

G.321/10  دوشم نوید داد عنایت كه حافظا / بازآ كه من به عفو گناهت ضمان شدم


CCCXLI

Her ne kadar yaşlı, gönlü hasta, kudretsiz bir hale geldiysem de yüzünü andığım zaman yine gençleştim.

Tanrı'ya şükrolsun, Hak'tan ne dilediysem oldu, himmetimin son haddine varıncaya kadar muradıma eriştim.

Ey taze gül fidanı, ben senin sayende cihan bağının bir fidanı oldum. Sen de devlet meyvelerini devşir, ye; dilerim Tanrı'dan, muradına eriş!

Evvelce âlemin altından da haberim yoktu, üstünden de. Fakat senin gam mektebinde bu derece âlim, bu kadar ince ve derin şeyleri bilir bir hale geldim.

Ne kadar şöyle böyle olduysam; nihayet kısmet, nihayet nasip beni yine meyhaneye havale etmekte!

Ben yılların, ayların geçmesiyle yaşlanmadım ki. Sevgili, vefasız... bana uğramayıp ömür gibi geçip gitmede... o yüzden yaşlandım ben.

Pir-i mugan dergâhının salikleri arasına katıldığım günden itibaren gönlüme mâna kapısını açtılar.

* Ebedi devletin anayolunda baht tahtına elimde şarap kadehi olduğu halde tam dostların diledikleri gibi oturdum.

* Gözünün fitnesi eriştiği zamandan beridir ki, âhir zaman fitnelerinden emin oldum.

Dün inayet, müjdeledi: Hafız, gel... günahlarının affedileceğine ben kefil oldum.


Her çend pir u haste-dil u natevan şudem 

Her geh ki yad-ı ruy-i tu kerdem cuvan şudem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder