Gazel 325 - گر دست دهد خاک کف پای نگارم

 G.325/1  گر دست دهد خاك كف پای نگارم / بر لوح بصر خط غباری بنگارم

G.325/2  بر بوی كنار تو شدم غرق و امید است / از موج سرشكم كه رساند به كنارم

G.325/3  پروانه او گر رسدم در طلب جان / چون شمع همان دم به دمی جان بسپارم

G.325/4  امروز مكش سر ز وفای من و اندیش / زان شب كه من از غم به دعا دست برآرم

G.325/5  زلفین سیاه تو به دلداری عشاق / دادند قراری و ببردند قرارم

G.325/6  ای باد از آن باده نسیمی به من آور / كان بوی شفابخش بود دفع خمارم

G.325/7  گر قلب دلم را ننهد دوست عیاری / من نقد روان در دمش از دیده شمارم

G.325/8  دامن مفشان از من خاكی كه پس از من / زین در نتواند كه برد باد غبارم

G.325/9  حافظ لب لعلش چو مرا جان عزیز است / عمری بود آن لحظه كه جان را به لب آرم


CCCLIV

Fırsat düşer de sevgilimin tabanının bastığı toprak elime geçerse; gözümün levhine güzel bir yazı yazar, bir resim yaparım!

Sevgilinin fermanı gelir de canımı isterse, mum gibi hemen bir nefeste canımı teslim ediveririm.

Sevgili, kalp gönlümü beğenmezse, yoluna gözlerimden geçer akçe saçarım.

Bu toprak kuldan eteğini silkme, beni çiğneme. Ölümümden sonra yel bile tozumu bu kapıdan savuramaz benim.

Seni kucaklamak ümidiyle gözyaşlarına gark oldum... fakat gözyaşımdaki dalganın bir gün beni senin kıyına atacağını umuyorum.

Bugün benim vefakârlığımı hor görme, benden kaçma. Derdimden ellerimi kaldırıp dua edeceğim geceyi düşün de çekin!

İkiye ayrılmış siyah saçların, âşıkların gönüllerini alacaklarına dair seninle ahdettiler, karar verdiler... fakat benim kararımı aldılar!

Ey rüzgâr, o şaraptan bana bir koku getir. Çünkü sersemliğimi, ancak o şifalı koku giderebilir!

Hafız, sevgilinin lal dudağı benim aziz canımdır. O can dudakları dudaklarıma almak bir ömürdür, ömür!


Ger dest dehed hak-i kef-i pay-i nigarem 

Ber-levh-i basar hatt-ı nigari binigarem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder