Gazel 328 - من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم

 G.328/1  من كه باشم كه بر آن خاطر عاطر گذرم / لطف‌ها می‌كنی ای خاك درت تاج سرم

G.328/2  دلبرا بنده نوازیت كه آموخت بگو / كه من این ظن به رقیبان تو هرگز نبرم

G.328/3  همتم بدرقه راه كن ای طایر قدس / كه دراز است ره مقصد و من نوسفرم

G.328/4  ای نسیم سحری بندگی من برسان / كه فراموش مكن وقت دعای سحرم

G.328/5  خرم آن روز كز این مرحله بربندم بار / و از سر كوی تو پرسند رفیقان خبرم

G.328/6  حافظا شاید اگر در طلب گوهر وصل / دیده دریا كنم از اشك و در او غوطه خورم

G.328/7  پایه نظم بلند است و جهان گیر بگو / تا كند پادشه بحر دهان پرگهرم


CCCXXXIII

Ben kim oluyorum ki; o güzel hatırından geçeyim, senin gönlüne gelmiş olayım? Ey kapısının toprağı başımın tacı güzel, sen lütuflarda bulunuyorsun.

Sevgili, kula bakmayı, kulu görüp gözetmeyi sana kim öğretti, söyle. Çünkü ben yoldaşlardan böyle bir şey ummuyorum doğrusu.

Ey kutsi kuş, himmetini yoluma kılavuz et! Çünkü gideceğim yol uzun, ben de yeni sefere çıkmış birisiyim.

Ey seher yeli, selamını ona arz et; seher çağlarında beni duadan unutmasın!

O kutlu günü istiyorum ki; bu konaktan göçümü bağlayıp kaldırayım, dostlar beni artık senin civarından sorsunlar!

Hafız, vuslat devletini dilerken gözümden akan yaşları deniz haline getirsem ve o denizde dalgalanıp yüzsem bile değer.

Nazım mertebesi yüksektir, cihanı istila eder... zamanın padişahına söyle de meydana getirdiğim bu incileri övsün!


Men ki başem ki beran hatır-ı 'atır guzerem 

Lutfha mikuni ey hak-i deret tac-ı serem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder