Gazel 330 - تو همچو صبحی و من شمع خلوت سحرم

 G.330/1  تو همچو صبحی و من شمع خلوت سحرم / تبسمی كن و جان بین كه چون همی‌سپرم

G.330/2  چنین كه در دل من داغ زلف سركش توست / بنفشه زار شود تربتم چو درگذرم

G.330/3  بر آستان مرادت گشاده‌ام در چشم / كه یك نظر فكنی خود فكندی از نظرم

G.330/4  چه شكر گویمت ای خیل غم عفاك الله / كه روز بی‌كسی آخر نمی‌روی ز سرم

G.330/5  غلام مردم چشمم كه با سیاه دلی / هزار قطره ببارد چو درد دل شمرم

G.330/6  به هر نظر بت ما جلوه می‌كند لیكن / كس این كرشمه نبیند كه من همی‌نگرم

G.330/7  به خاك حافظ اگر یار بگذرد چون باد / ز شوق در دل آن تنگنا كفن بدرم


CCCXXX

Sen sabaha benziyorsun, ben de seher vaktinde yapayalnız yanıp yakılan muma. Bir gül, bir açıl da gör; nasıl sana can veriyorum.

Gönlümde serkeş saçlarının dağı varken, ölsem bile toprağım menekşelik kesilir.

Bir kerecik bak diye, gözümü senin murat eşiğine diktim, gözlerim sende. Sense beni gözden çıkardın gitti.

Ey gam askeri, sana nasıl şükredeyim? Tanrı korusun, bari sen kimsesizlik günümde başımdan ayrılmıyorsun.

Gözbebeklerime kul olayım, gönlü kara, merhametsiz olmakla beraber gönülden çektiklerimi sayıp dökmeye başladım mı, bana acıyıp da binlerce katre yağdırıyor, halime ağlayıp duruyorlar!

Güzelimiz herkese görünmekte, cilvelenmekte... fakat benim gördüğüm bu cilveyi gören yok, bana göründüğü gibi kimseye görünmüyor!

Sevgili, Hafız'ın toprağına rüzgâr gibi uğrarsa, o daracık yerin içinde şevkimden kefenimi paramparça ederim!


Tu hemçu subhi vu men şem'-i halvet-i seherem 

Tebessümi kun u can bin ki çun hemi-sipurem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder