Gazel 331 - به تيغم گر کشد دستش نگيرم

 G.331/1  به تیغم گر كشد دستش نگیرم / وگر تیرم زند منت پذیرم

G.331/2  كمان ابرویت را گو بزن تیر / كه پیش دست و بازویت بمیرم

G.331/3  غم گیتی گر از پایم درآرد / بجز ساغر كه باشد دستگیرم

G.331/4  برآی ای آفتاب صبح امید / كه در دست شب هجران اسیرم

G.331/5  به فریادم رس ای پیر خرابات / به یك جرعه جوانم كن كه پیرم

G.331/6  به گیسوی تو خوردم دوش سوگند / كه من از پای تو سر بر نگیرم

G.331/7  بسوز این خرقه تقوا تو حافظ / كه گر آتش شوم در وی نگیرم


CCCLXXIX

Beni kılıçlayıp öldürse, elini bile tutmam. Oklasa bile bunu canıma minnet bilirim.

Yay kaşlı sevgiliye söyle; beni oklasın da onun eliyle, onun koluyla öleyim bari!

Âlem derdi beni elden, ayaktan düşürürse, kadehten başka kim elimi tutar ki?

Ey ümit sabahının güneşi doğ; doğ ki, ayrılık gecesinin elinde esir kaldım ben.

Harabat piri feryadıma yetiş, yaşlıyım. Bir yudum şarapla beni gençleştir! 

Dün gece ayağından başımı kaldırmayacağıma dair zülfüne ant içtim.

Ben o kuşum ki, her sabah, her akşam nağmelerim arşın yücesinden duyulmaktadır.

Hafız, şu takva hırkasını yak da ateş haline gelince onu yakmayayım; yoksa sonra sen de yanarsın!


Be-tîgem ger kuşed desteş negirem 

Ve ger tirem zened minnet pezirem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder