Gazel 346 - من نه آن رندم که ترک شاهد و ساغر کنم

 G.346/1  من نه آن رندم كه ترك شاهد و ساغر كنم / محتسب داند كه من این كارها كمتر كنم

G.346/2  من كه عیب توبه كاران كرده باشم بارها / توبه از می وقت گل دیوانه باشم گر كنم

G.346/3  عشق دردانه‌ست و من غواص و دریا میكده / سر فروبردم در آن جا تا كجا سر بركنم

G.346/4  لاله ساغرگیر و نرگس مست و بر ما نام فسق / داوری دارم بسی یا رب كه را داور كنم

G.346/5  بازكش یك دم عنان ای ترك شهرآشوب من / تا ز اشك و چهره راهت پرزر و گوهر كنم

G.346/6  من كه از یاقوت و لعل اشك دارم گنج‌ها / كی نظر در فیض خورشید بلنداختر كنم

G.346/7  چون صبا مجموعه گل را به آب لطف شست / كجدلم خوان گر نظر بر صفحه دفتر كنم

G.346/8  عهد و پیمان فلك را نیست چندان اعتبار / عهد با پیمانه بندم شرط با ساغر كنم

G.346/9  من كه دارم در گدایی گنج سلطانی به دست / كی طمع در گردش گردون دون پرور كنم

G.346/10  گر چه گردآلود فقرم شرم باد از همتم / گر به آب چشمه خورشید دامن تر كنم

G.346/11  عاشقان را گر در آتش می‌پسندد لطف دوست / تنگ چشمم گر نظر در چشمه كوثر كنم

G.346/12  دوش لعلش عشوه‌ای می‌داد حافظ را ولی / من نه آنم كز وی این افسانه‌ها باور كنم


CCCXXXVIII

Ben güzeli ve şarabı terk edecek rint değilim. Muhtesib de bilir ki, ben bu işleri pek az yaparım.

Tövbekârları defalarca ayıpladığım halde, deliyim gül mevsimi şaraba tövbe edersem.

Sabah rüzgârı gül mecmuasını lütuf suyu ile yıkadıktan sonra, artık ben defter sayfasına bakarsam, bana sapık ve tabiatsız adını tak!

Lale, eline şarap kadehini almış, nergis sarhoş... Fakat günahkârlıkla sadece bizim adımız çıkmış. Davam çok, ama Yarabbi, kimi hâkim yapayım? 

Aşk bir incidir, meyhane deniz, ben de dalgıç! O denize bir kere daldım, bakalım nereden başımı çıkaracağım?

Yokluk tozlarına bulandım, ama eteğimi güneş çeşmesiyle bile ıslatmak himmete sığmaz!

Yoksullukta bile elimde sultan hazinesi var. Aşağılık kişileri yetiştiren feleğin dönüşüne niçin tamah edeyim?

Ey şehri birbirine katan güzelim, bir an olsun dizginini zapt et de yoluna gözyaşlarımı serpeyim, yüzümü döşeyeyim... Yolunu incilerle, altınlarla bezeyeyim.

* Gözyaşlarından yakut ve lale dolu hazinelerim var. Neden yıldızı yüce güneşin feyzine göz dikeyim?

Feleğin ahd ü peymanına o kadar itibar edilmez. Bundan böyle ahdedersem de kadehle ederim, şart edersem de!

Sevgili, âşıkların ateş içinde kalmalarını istiyorsa, Kevser çeşmesine bile bakarsam gözüm kör olsun!

Dün gece lal dudakları Hafız'a işvelendi, ama ben bu masallara inanacak adam mıyım?


Men ne an rindem ki terk-i şahid u sagar kunem 

Muhtesib daned ki men in karha kemter kunem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder