Gazel 355 - حاليا مصلحت وقت در آن می‌بينم

 G.355/1  حالیا مصلحت وقت در آن می‌بینم / كه كشم رخت به میخانه و خوش بنشینم

G.355/2  جام می گیرم و از اهل ریا دور شوم / یعنی از اهل جهان پاكدلی بگزینم

G.355/3  جز صراحی و كتابم نبود یار و ندیم / تا حریفان دغا را به جهان كم بینم

G.355/4  سر به آزادگی از خلق برآرم چون سرو / گر دهد دست كه دامن ز جهان درچینم

G.355/5  بس كه در خرقه آلوده زدم لاف صلاح / شرمسار از رخ ساقی و می رنگینم

G.355/6  سینه تنگ من و بار غم او هیهات / مرد این بار گران نیست دل مسكینم

G.355/7  من اگر رند خراباتم و گر زاهد شهر / این متاعم كه همی‌بینی و كمتر زینم

G.355/8  بنده آصف عهدم دلم از راه مبر / كه اگر دم زنم از چرخ بخواهد كینم

G.355/9  بر دلم گرد ستم‌هاست خدایا مپسند / كه مكدر شود آیینه مهرآیینم


CCCXVII

Pılı pırtımı meyhaneye çekip orada rahatça oturayım; şimdiki zamanda bunu uygun görüyorum.

Sürahiyle bir kitaptan başka ne dostum olsun, ne hemdemim. Bu suretle de cihanın hilebaz ve gaddar adamlarını az göreyim hiç olmazsa.

Şaraplara bulanmış hırkamla nice mürailik ettim, ne kadar takvadan dem vurdum... gayrı sakinin yüzüyle kızıl şaraptan utanıyorum doğrusu.

Şarap kadehini alıp mürailerden uzaklaşayım... yani cihan halkının arasından bir temiz yürekli dost seçeyim.

Âlemden elimi eteğimi çekip toplamak nasip olur, elime bir fırsat düşerse; selvi gibi ben de halktan başımı kurtarıp hür olayım.

* Benim bu daralmış göğsüm, onun gam yükünü nerden taşıyabilecek? Heyhat! Yoksul gönlüm bu ağır yükün eri değil!

* Zamanın vezirine kulum, gönlümü incitme benim. Yoksa felekten bile şikâyet edip halimi ona arz etsem, öcümü alır!

Gönlümde sitem tozları var. Yarabbi, güneş gibi âlemi aydınlatan güneşimin tozlanmasını hoş görme, onu tozlandırma!


Haliya maslahat-ı vakt deran mibinem 

Ki keşem raht be meyhane vu hoş binşinem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder