Gazel 357 - در خرابات مغان نور خدا می‌بينم

 G.357/1  در خرابات مغان نور خدا می‌بینم / این عجب بین كه چه نوری ز كجا می‌بینم

G.357/2  جلوه بر من مفروش ای ملك الحاج كه تو / خانه می‌بینی و من خانه خدا می‌بینم

G.357/3  خواهم از زلف بتان نافه گشایی كردن / فكر دور است همانا كه خطا می‌بینم

G.357/4  سوز دل اشك روان آه سحر ناله شب / این همه از نظر لطف شما می‌بینم

G.357/5  هر دم از روی تو نقشی زندم راه خیال / با كه گویم كه در این پرده چه‌ها می‌بینم

G.357/6  كس ندیده‌ست ز مشك ختن و نافه چین / آن چه من هر سحر از باد صبا می‌بینم

G.357/7  دوستان عیب نظربازی حافظ مكنید / كه من او را ز محبان شما می‌بینم


CCCLXXXV *

Muğların meyhanesinde Tanrı nurunu görüyorum. Ne şaşılacak şey. Bir bak; nerden, nasıl bir nur görmekteyim.

Ey emir-i hac, bana cilvelenme, övünme. Çünkü sen evi görüyorsun, ben ev sahibini görüyorum!

Güzellerin saçlarından misk elde etmek ümidindeyim, ne olmayacak şey, ne abes düşünce! Mutlaka yanlış görüyorum. 

Gönül yanığı, akıp duran gözyaşı, seher çağındaki ah, geceleyin feryat... bütün bunları sizin lütfunuzla görmekteyim. 

Her an yüzünün başka bir nakşı, başka bir tecellisi hayalimin yolunu vurmakta... seni görünce aklım, hayalim dağılmakta. Bu perdede neler görüyorum, kime söyleyeyim?

Her seher çağı sabah rüzgârından gördüklerimi, kimse ne Huten miskinden gördü, ne Çin nafesinden!

Dostlar, Hafız'ın size baktığını ayıplamayın, ben görüyorum ki, o sizin dostlarınızdan, âşıklarınızdan!


Der-herabat-ı mugan nur-ı Huda mibinem 

İn 'aceb bin ki çi nuri zi kuca mibinem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder