Gazel 380 - بارها گفته‌ام و بار دگر می‌گويم

 G.380/1  بارها گفته‌ام و بار دگر می‌گویم / كه من دلشده این ره نه به خود می‌پویم

G.380/2  در پس آینه طوطی صفتم داشته‌اند / آن چه استاد ازل گفت بگو می‌گویم

G.380/3  من اگر خارم و گر گل چمن آرایی هست / كه از آن دست كه او می‌كشدم می‌رویم

G.380/4  دوستان عیب من بی‌دل حیران مكنید / گوهری دارم و صاحب نظری می‌جویم

G.380/5  گر چه با دلق ملمع می گلگون عیب است / مكنم عیب كز او رنگ ریا می‌شویم

G.380/6  خنده و گریه عشاق ز جایی دگر است / می‌سرایم به شب و وقت سحر می‌مویم

G.380/7  حافظم گفت كه خاك در میخانه مبوی / گو مكن عیب كه من مشك ختن می‌بویم


CCCLXXXIII

Defalarca söyledim, yine de söylüyorum: Ben âşıkım, fakat bu yola kendiliğimden koşmuyorum ki, Tanrı takdiri bu!

Dudu gibi beni aynanın önüne koydular. Aynanın ardındaki ezel üstadı neyi söyle diyorsa, onu söylüyorum.

İster diken olayım, ister gül... yeşilliği bezeyen birisi var, o beni nasıl yetiştiriyorsa, öyle bitmekteyim.

Dostlar, hayran bir âşıkım... ayıplamayın, bir incim var, değer bilen bir müşteri arıyorum.

Gerçi şaraba bulanmış hırka giymem ve şarap içmem ayıptır. Ama yine siz tayip etmeyin, şarapla hırkamdaki kiri, riyayı yıkamaktayım. 

Âşıkların gülmesi de başka bir yerdendir, ağlaması da. Geceleri terennüm etmekteyim, seher çağları mersiye okuyup ağlamakta.

Hafız, bana meyhane kapısının toprağını koklama, dedi. Ona de ki: Ayıplama, ben o topraktan Huten miskinin kokusunu almaktayım.


Barha gufteem u bar-i diger miguyem 

Ki men-i dil-şude in reh ne be-hod mipuyem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder