Gazel 400 - بالابلند عشوه گر نقش باز من

Bala bulend-i 'işve-ger-i nakş-baz-ı men
Kutah kerd kıssa-i zuhd-i dıraz-ı men

G.400/1  بالابلند عشوه گر نقش باز من / كوتاه كرد قصه زهد دراز من

G.400/2  دیدی دلا كه آخر پیری و زهد و علم / با من چه كرد دیده معشوقه باز من

G.400/3  می‌ترسم از خرابی ایمان كه می‌برد / محراب ابروی تو حضور نماز من

G.400/4  گفتم به دلق زرق بپوشم نشان عشق / غماز بود اشك و عیان كرد راز من

G.400/5  مست است یار و یاد حریفان نمی‌كند / ذكرش به خیر ساقی مسكین نواز من

G.400/6  یا رب كی آن صبا بوزد كز نسیم آن / گردد شمامه كرمش كارساز من

G.400/7  نقشی بر آب می‌زنم از گریه حالیا / تا كی شود قرین حقیقت مجاز من

G.400/8  بر خود چو شمع خنده زنان گریه می‌كنم / تا با تو سنگ دل چه كند سوز و ساز من

G.400/9  زاهد چو از نماز تو كاری نمی‌رود / هم مستی شبانه و راز و نیاز من

G.400/10  حافظ ز گریه سوخت بگو حالش ای صبا / با شاه دوست پرور دشمن گداز من


  1. Benim uzun boylu işveci, hilebaz sevgilim, uzayıp giden zahitlik hikâyemi kısalttı, beni zahitlikten vazgeçiriverdi.*
  2. Gönül, gördün mü? Bu kadar yaş yaşadıktan, zahitlik ettikten, ilim öğrendikten sonra sevgiliyi gören gözün, bana neler etti, başıma ne işler açtı?
  3. Riya hırkasıyla aşkımı gizleyeyim dedim, ama gözyaşları gammaz... nihayet sırrımı faş etti gitti!
  4. Sevgili sarhoş, âşıkları anmıyor bile... yoksullara iltifat eden sakimin kulakları çınlasın. Allah ona hayırlar versin!
  5. Yarabbi, nefhasıyla kerem kokusunu getirecek, işlerimi düzene koyacak olan o seher rüzgârı ne vakit esecek ki?
  6. İmanın da harap olacağından korkuyorum, nihayet kaşların namazımın huzurunu bozmakta. 
  7. * Zahit senin niyazın da bir işe yaramıyor, benim geceleri sarhoşluğum ve yana yakıla niyaz edişim de!
  8. Hafız, ağlamadan yandı. Ey seher yeli halimi, dostları görüp gözeten, düşmanları yakıp yandıran padişahıma arz et!
  9. Kendime mum gibi gülerek ağlıyorum. Bakalım taş yürekli sevgili, bu yanıp yakılmam sana neler edecek?

[CCCLXXXVI]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder