Gazel 401 - چون شوم خاک رهش دامن بيفشاند ز من

 G.401/1  چون شوم خاك رهش دامن بیفشاند ز من / ور بگویم دل بگردان رو بگرداند ز من

G.401/2  روی رنگین را به هر كس می‌نماید همچو گل / ور بگویم بازپوشان بازپوشاند ز من

G.401/3  چشم خود را گفتم آخر یك نظر سیرش ببین / گفت می‌خواهی مگر تا جوی خون راند ز من

G.401/4  او به خونم تشنه و من بر لبش تا چون شود / كام بستانم از او یا داد بستاند ز من

G.401/5  گر چو فرهادم به تلخی جان برآید باك نیست / بس حكایت‌های شیرین باز می‌ماند ز من

G.401/6  گر چو شمعش پیش میرم بر غمم خندان شود / ور برنجم خاطر نازك برنجاند ز من

G.401/7  دوستان جان داده‌ام بهر دهانش بنگرید / كو به چیزی مختصر چون باز می‌ماند ز من

G.401/8  صبر كن حافظ كه گر زین دست باشد درس غم / عشق در هر گوشه‌ای افسانه‌ای خواند ز من


CCCLXXXIX

Yolunun toprağı olsam, benden eteğini silker; gönlünü ver bana desem, yüzünü çevirir.

Rengin yüzünü gül gibi herkese gösterir. Ört, saklan desem, benden örtünür, benden saklanır.

Gözüme, bir an doya doya bak artık, dedim. Dedi ki: Benden kanlı ırmaklar mı akıtmak istiyorsun?

O kanıma susamış, ben dudağa susuzum. Bakalım sonu neye varacak? Ya o benden maksadına erişir, ya ben ondan!

Ferhat gibi acılıkla, elemle can versem de korkum yok. Benden birçok şirin hikâyeler kalacak ya!

Huzurunda mum gibi eriyip can versem, sabah gibi elemime güler; bu halinden alınıp incinsem, nazik hatırı incinir.

* Dostlar, ağzından bir öpücük almak için can verdim, fakat razı olmuyor. Bakın, cüzi bir şey için bu alışverişte nasıl geri kalıyor.

Hafız, sabret, eğer gam dersini bu çeşit alırsam, aşk her köşede, her bucakta benden efsaneler söyleyip duracak, beni âleme destan edecek. 


Çün şevem hak-i reheş damen biyefşaned zi-men 

Ver biguyem dil bigerdan ru bigerdaned zi-men

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder