Gazel 426 - از خون دل نوشتم نزديک دوست نامه

 G.426/1  از خون دل نوشتم نزدیك دوست نامه / انی رایت دهرا من هجرك القیامه

G.426/2  دارم من از فراقش در دیده صد علامت / لیست دموع عینی هذا لنا العلامه

G.426/3  هر چند كآزمودم از وی نبود سودم / من جرب المجرب حلت به الندامه

G.426/4  پرسیدم از طبیبی احوال دوست گفتا / فی بعدها عذاب فی قربها السلامه

G.426/5  گفتم ملامت آید گر گرد دوست گردم / و الله ما راینا حبا بلا ملامه

G.426/6  حافظ چو طالب آمد جامی به جان شیرین / حتی یذوق منه كاسا من الكرامه


CDXXVIII

Sevgiliye yüreğimin kanıyla mektup yazdım, dedim ki: Sevgili, ayrılığınla dünyayı bir kıyamet gördüm.

Ne türlü sınadımsa, çaresi olmadı, bir fayda elde edemedim. Zaten sınanmış şeyi sınayan, ancak nadim olur.

Bir doktordan sevgilinin ahvalini sordum, dedi ki: Yakınlığında azap vardır, uzaklığında pişmanlık! 

Ayrılığınla gözümde yüzlerce alamet var. Aşkıma alamet, sadece bu akıp duran gözyaşlarım değil ki!

Dedim ki: Civarında dönüp dolaşsam, beni kınıyorlar. Dedi ki: Vallahi zaten biz kınanmadık bir sevgi görmedik ki.

Hafız mademki seni istiyor, sevgili, tatlı canın için ona bir kadeh sun da ihsanından tatsın.


Ez-hun-ı dil nubiştem nezdîk-i yar name 

İnni ra'eytu dehren min hecrike'l-kıyame

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder