Gazel 457 - هزار جهد بکردم که يار من باشی

 G.457/1  هزار جهد بكردم كه یار من باشی / مرادبخش دل بی‌قرار من باشی

G.457/2  چراغ دیده شب زنده دار من گردی / انیس خاطر امیدوار من باشی

G.457/3  چو خسروان ملاحت به بندگان نازند / تو در میانه خداوندگار من باشی

G.457/4  از آن عقیق كه خونین دلم ز عشوه او / اگر كنم گله‌ای غمگسار من باشی

G.457/5  در آن چمن كه بتان دست عاشقان گیرند / گرت ز دست برآید نگار من باشی

G.457/6  شبی به كلبه احزان عاشقان آیی / دمی انیس دل سوكوار من باشی

G.457/7  شود غزاله خورشید صید لاغر من / گر آهویی چو تو یك دم شكار من باشی

G.457/8  سه بوسه كز دو لبت كرده‌ای وظیفه من / اگر ادا نكنی قرض دار من باشی

G.457/9  من این مراد ببینم به خود كه نیم شبی / به جای اشك روان در كنار من باشی

G.457/10  من ار چه حافظ شهرم جوی نمی‌ارزم / مگر تو از كرم خویش یار من باشی


CDLXVI

Binlerce cehd ettim ki, benim sevgilim olasın, kararsız gönlümün muradını veresin!

Geceleri uyumayan gözlerinin ışığı, seni arzulayan hatırıma enis olmanı umdum durdum.

İstedim ki, güzellik ve alım padişahları kullarına nazlanırsa, sen onların içinde benim efendim, benim padişahım olasın!

Âşıklar, güzellerin ellerini tuttukları çimenlikte, elinden gelirse, sen de benim elimi tutasın!

* Bir gececik olsun âşıkların Kulbe-i ahzanıma gelesin, bir an olsun yaslı gönlüme yar olasın.

İşvesinden gönlümün kan kesildiği o akik dudaklardan şikâyet edersem, sırdaşım olasın!

Senin gibi bir ahuyu bir an bile olsa avlarsam, güneş ceylanı bile benim adi bir avım olur.

İki dudağından üç öpücük vermeyi kararlaştırmışsın. Bak, eda etmezsen borçlum olursun.

* Bir gece yarısı hiç olmazsa rüyada görecek miyim? Akan gözyaşlarım yerine, kucağıma sen gelmiş oturmuşsun!


Hezar cehd bikerdem ki yar-ı men başi 

Murad-bahş-ı dil-i bikarar-ı men başi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder