Gazel 463 - سلام الله ما کر الليالی

 G.463/1  سلام الله ما كر اللیالی / و جاوبت المثانی و المثالی

G.463/2  علی وادی الاراك و من علیها / و دار باللوی فوق الرمال

G.463/3  دعاگوی غریبان جهانم / و ادعو بالتواتر و التوالی

G.463/4  به هر منزل كه رو آرد خدا را / نگه دارش به لطف لایزالی

G.463/5  منال ای دل كه در زنجیر زلفش / همه جمعیت است آشفته حالی

G.463/6  ز خطت صد جمال دیگر افزود / كه عمرت باد صد سال جلالی

G.463/7  تو می‌باید كه باشی ور نه سهل است / زیان مایه جاهی و مالی

G.463/8  بر آن نقاش قدرت آفرین باد / كه گرد مه كشد خط هلالی

G.463/9  فحبك راحتی فی كل حین / و ذكرك مونسی فی كل حال

G.463/10  سویدای دل من تا قیامت / مباد از شوق و سودای تو خالی

G.463/11  كجا یابم وصال چون تو شاهی / من بدنام رند لاابالی

G.463/12  خدا داند كه حافظ را غرض چیست / و علم الله حسبی من سؤالی


CDLXXIII

Geceler gelip geçtikçe, iki telli, üç telli sazlar çalındıkça Tanrı'nın selamı.

Erak vadisine, o vadide olana, kum yığınlarının yukarı tarafında bulunan Liva vadisindeki eve olsun!

Ben, cihandaki gariplere duacıyım. Durup dinlenmeden, bite-viye onlara dua edip dururum. 

Gönül, onun saçlarının zincirine düştüm diye ağlama, inleme! Çünkü oradaki perişanlık, topluluğun ta kendisidir.

İştiyakımdan ölüyorum, bir müjdeci vuslat haberini ne vakit getirecek? Bilseydim!

Yarabbi, hangi durağa yüz tutarsa, onu daimi fazıl ve ihsanınla koru, gözet!

Her an sevgin rahatımdır... Her halimde zikrin munisimdir.

Hattından, aslî güzelliğinden başka daha yüzlerce güzellik meydana geldi. Yüzlerce yıl yaşa!

Kalbimin süveydası, kıyamete kadar sevdandan, iştiyakından hali kalmaz!

O kudret nakkaşına aferin! Ay gibi yüzünün çevresine hilali bir hat çekti.

Senin gibi bir padişahın vuslatını nerde bulacağım? Ben, adı kötüye çıkmış laubali bir rindim!

Hafız, senden ne istiyor, maksadı ne? Tanrı bilir... Tanrı bilirken, dilememe ne hacet?


Selâmullâhi mâ kerre'l-leyâli 

Ve câvebeti'l-mesânî ve'l-misâlî

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder