Gazel 469 - انت رواح رند الحمی و زاد غرامی

 G.469/1  اتت روائح رند الحمی و زاد غرامی / فدای خاك در دوست باد جان گرامی

G.469/2  پیام دوست شنیدن سعادت است و سلامت / من المبلغ عنی الی سعاد سلامی

G.469/3  بیا به شام غریبان و آب دیده من بین / به سان باده صافی در آبگینه شامی

G.469/4  اذا تغرد عن ذی الاراك طائر خیر / فلا تفرد عن روضها انین حمامی

G.469/5  بسی نماند كه روز فراق یار سر آید / رایت من هضبات الحمی قباب خیام

G.469/6  خوشا دمی كه درآیی و گویمت به سلامت / قدمت خیر قدوم نزلت خیر مقام

G.469/7  بعدت منك و قد صرت ذائبا كهلال / اگر چه روی چو ماهت ندیده‌ام به تمامی

G.469/8  و ان دعیت بخلد و صرت ناقض عهد / فما تطیب نفسی و ما استطاب منامی

G.469/9  امید هست كه زودت به بخت نیك ببینم / تو شاد گشته به فرماندهی و من به غلامی

G.469/10  چو سلك در خوشاب است شعر نغز تو حافظ / كه گاه لطف سبق می‌برد ز نظم نظامی


CDXCI *

Korudaki ödağacının kokuları geldi, aşkımı artırdı. Aziz can, sevgilinin kapısındaki toprağa feda olsun!

Sevgilinin haberini duymak saadettir. Kim selamımı Suad'a ulaştıracak?

Şam-ı garibana gel de gözyaşlarımı gör. Şam'da yapılma sırça şişedeki saf şaraba benziyor.

Misvak ağaçlarının bulunduğu yerden bir yomlu kuş uçup yaklaştı mı, Suad'ın bahçelerindeki güvercinler bile ötmez, dikkat kesilirler.

Sevgilinin ayrılık günlerinin bitmesine çok bir zaman kalmadı. Koruluktaki tepelerde çadırların kubbelerini gördüm.

Ne hoştur o gün ki, gelesin de sana; selametle geldin, sefalar getirdin; kademin ne hayırlı kadem, ne kadar hayırlı bir konağa kondun, diyeyim!

Senden ayrıldım da ay gibi yüzünü tamamıyla göremediğimden eridim, hilale döndüm!

Necid'de benden ayrıldın, ahdini bozdun... vefasızlık ettin de o andan beri ne uykumda bir huzur kaldı, ne yattığım yerde bir zevk!

Ümidim var, bahtım yaver olur da seni yakında görürüm... sen bana buyruk yürütür, neşelenirsin, ben de kullukla iftihar ederim!

Hafız, şiirin latif bir inci dizisine benzemekte. Letafet saçmaya başladı mı, mükâfatını Nizamî'nin şiirinden bile alıyor.


Etet revâyihu rend el hımâ ve zâde garâmi 

Fedâ-ı hâk-i der-i dost bâd cân-ı gerâmi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder